fredag 10. september 2010

Bruktfunn og utedo

kjørte rett fra hytta og til Bruktbo....


fine stoffer, termos, Figgjo mugge, søtt metallfat og saltbøsse med rødt lokk. GLEDEN er stor etter å ha vært på utedoen...


når man ikke har strøm eller innlagt vann på hytta, må vi ha utedo. Og da må den være trivelig......



fluepapir må til, også var vi så heldige å få et rundt vindu fra en rivningsklar skole. Reinsdyrgeviret på vedbua er utsikten.


og her vasker vi hendene.....

Med disse bildene vil jeg ønske alle der ute ei god helg.

Jeg reiser til Bergen i morgen formiddag, skal besøke sønn, svigerdatter og barnebarn. Det blir herlig. Matfestival blir det også tid til.

Klemmer fra Trine.....:)))))

14 kommentarer:

Skjerstad sa...

Herlige bruktfunn !!! Alt er til å .. for ;)Duken , termosen og den hyperventilerende mugga OOOOOO :)Det er så trivelig på utedoen deres , dassboka henger også klar for en latter eller to ;)Hi hi :)
Kos deg masse i Bergen , og hils den trivelige familien der :)

God helg og stor klem fra meg :)

Bente sa...

Hei - herlige bruktfunn og en utrolig trivelig utedo - enig med deg i at det er viktig at en utedo må være trivelig:)

God tur til Bergen - og god helg ønskes av Bente.

Lotten sa...

Vilka härliga tyger... speciellt de i orange ;-) Brickan var superfin oxå. Jag har köpt en liknande för ett litet tag sedan i en smal avlång modell. Skall visa den någondag framöver på bloggen. Ha en trevlig helg i Bergen!

Kram Lotten

Datt sa...

Hmmm, må ha meg en tur til Bruktbo igjen snart jeg også altså! Du fant jo sååå mye fint! :D

Ellen sa...

Oj, jeg elsker kuppene dine!!!Alt sammen!Termosen og Figgjoen er fantastiske, og stoffene også!!!!
God tur i morgen:)

Unknown sa...

Du trur ikkje at eg ikkje allerede har vore innom deg i dag vel?!?

E så slitsomt å holda auene litt sånnt hallt igjen liksom, at eg tenkte; i kveld ska eg inn igjen og skynta meg ner te kommentarfeltet og konsentrera meg om utedoen!

Funka dårlig! Får heller prøva å gleda meg på dine vegne då, men IKKJE for den mugga, termosen, fatet og dei 2 øverste stoffene altså!
Det får nå værr grenser!!!

Den utedoen kunne eg tenkt meg å prøvt ut da, blir jo om muligt endå bedre å drita då vil eg tru.

Takke for hilsen, sette umåtelig pris på støtte i ei så "avslørande" stund"!

Kos deg alt du orke i Bergen jaffal, så e eg her plutselig igjen :o)

GundaM sa...

regner med du koooser deg i Bergen;)

og ser det kan lønne seg kjøre rett fra hytta til Bruktbo av og til ja. den termosen kunne jeg ha tenk meg selv, hihi og den store runde duken.... sukk ;)

Pafrika Og Belkini sa...

Sukk, atter gullfunn i nord!
Figgjomuggen var kjempefin. I min 70talls barndom husker jeg at vi hadde et helt sett av det serviset. Og når jeg ble obsternasig tenåring på 80tallet husker jeg hvor UTROLIG stygt jeg syntes det var. Men nå... Sukk igjen. Det er selvsagt over alle hauger for lenge siden, ble sikkert byttet ut med noe sart og skjørt i pastell. Det 80tallet altså, jeg blir nok aldri klar for retro fra det tiåret!

Fin lørdagskveld til deg!

Nina sa...

Vet du hva ;). På gården her har har vi en utedo. Som henger som et lite søtt utbygg på låven. Oldemora mi bodde her fram til døde 89 år gammel - og hadde bare utedoen. Det står det respekt av. Uansett er jeg så glad i utedoen min. Mannen mener jeg rett og slett er litt syk i hodet. (Det har jeg jo forsåvidt en diagnoe på nå - haha - man må ha litt galgenhumor). Sommerstid velger jeg alltid å bruke den om jeg allerede er ute - og jeg kan faktisk gå innenfra og ut bare for å bruke den. Døra vidåpen med utsikt over åker, eng og skogkledt ås. I like. Har bloggen om denne utedoen flere ganger.

Kjempefin farge også på doen din. Den ligner litt på fargen jeg har på vaskerommet som heter gustaviansk blå.

Jeg er helt Figgjo-oman. Tør ikke begynne å komme inn på alle servisene jeg samler litt eller mer på. Clupea er liksom hovedsamleserviset, mens Arden er vel det jeg har kjøpt mest av i det siste. Jeg tenker at man kan aldri få nok 70-tallsFiggjo ;). Men - det begynner å plassbegrense seg litt hos meg.

Det oransje metallfatet og var innmari fint. Oransje er en farge som gir meg mye glede og energi på en måte. Og stoffer - kan man få nok. Jeg har et plassproblem der snart også. Ensfargede stoffer er perfekte baksidestoffer!!!!

Hils hunden din - og det er jo kjempebra å gå en hel time hver dag. Jeg tenker vi sånn på en vanlig dag går 30 - 40 min den lengste turen. Og så tar vi noen lenger innimellom. Det er mest mannen sitt prosjekt ettersom han har en håndballskade i ryggen og må gå - men jeg har blitt flinkere til å være med i det siste igjen.

Laaang kommentar - men her var det mye å ta tak i ;). *Vinker fra Hedmark*. Ønsker deg og dine en fin søndag!

Snedig Snelle sa...

Så herlige bruktfunn! Heldiggris :-)
Eg va heldig og blei følger nr. 14 ;-)
Ha ein fin kveld!

Kaspara sa...

Heisan!
Nå har jeg scrollet nedover sidene her og tittet på det ene glade retroinnlegget etter det andre. Gult hus i svingen er tydeligvis et gla`hus med sansen for retro!
Jeg synes tivolilampa deres så så utrolig fin ut. Fine farger (og en prikkete tror jeg) på skjermene.
Så var det jo en delikat og staselig utedo da. Er det noen fare å ha utedo da, når den er så flott!
Og retrostoffer....å,glede... trenger jeg si mer!
Morsomt å se en Kaspara-vimpel i sitt nye hjem også. Så ut til og trives der på det gamle skapet.
Ha en fin kveld og en glad ny uke!
Klem fra Kaspara

Kristin Kreativius sa...

God tur! Skulle jeg til å si, men du er kanskje allerede hjemme:) Den termosen var skikkelig kul! Ja, de andre funnene og så klart:)

Ei god ny uke til deg:)

Fargebarn sa...

Herlige bruktfunn! Heldige du! Føler alle gjør så gode kupp rundtforbi. Håper det snart faller litt på meg også ;)

Anonym sa...

golden goose outlet
supreme clothing
golden goose
kyrie 7 shoes
alexander mcqueen outlet