tirsdag 28. desember 2010

Back in business...nesten.

Hallo alle sammen!
Da må jeg ta meg tid til å lage et lite blogginnlegg:) 
Vi har kosa oss i jula med spesielt barnebarn da:) Det er så rart med jula og småunger, en del av pakka, liksom;)

Lille julaften ble travel. Ja, så travel at da jeg skulle ut med søppel, hadde jeg på meg min sønn sine sko uten å knytte skolissene. Resultatet ble at beina sto igjen på trappa, mens kroppen for ut i lufta:) Nesa traff først inni hekken, hellene og brosteinene:) Jeg var heldig, synes jeg for tennene var inni munnen:) Jeg fikk kasta søppelposen, vaska vekk blod på trappa, ut i gangen og på vaskerommet:) Familien fikk sjokk da jeg kom inn i stua igjen. 1. juledag fikk jeg ikke ro, var svimmel og kvalm. Legevakta neste, CT av hjerne og ansikt, ingen brudd heldigvis:)Mest sannsynlig brukket nese, den skal behandles på torsdag når hevelsen har gått ned:)
En selsom opplevelse å sitte på legevakta med mannen min ved min side:)Alle trodde nok jeg var mishandlet:))) Har ledd mye av det i ettertid:)
Har ellers hatt det fint altså:))))
Og nå...noen bilder:)


Må vise frem nissen 32-åringen laga for 25 år siden:) Den henger alltid like under stjerna:)


En nisse laga av 19- åringen:)Han var 5 år da han kom hjem med denne fra barnehagen:)



Litt småplukk fra treet og gammel og arvet julepynt:)


Kommer tilbake til hva jeg vant hos søte Sonja etter hvert:)


Ønsker dere alle en fortsatt fin mellomjul:)


 Klemmer fra en skadet TRINE:)



33 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Ojojoj vilket äventyr...tur i oturen att det gick relativt bra med dig. Har också myst med barnbarn i julen. Nu längtar jag bara efter att få städa ut julen . Fint julpynt och roligt med pynt som barnen gjort när de var små.
Ha en fin dag.
Kram Susanne

emblas-kanel sa...

Uff så uheldig du var - sikkert skikkelig vondt.
Her har vi hatt det stille og rolig, får fire middagsgjester i dag og det blir trivelig.
Så koselige julebilder, vi hadde akkurat slike julekuler på treet hjemme slik som den nederst til høyre.
Klem fra Eva

Hjertebank sa...

Huff! En riktig "pangstart" på julefeiringen ;) God bedring og kos deg videre i romjula! Klem fra Åsa

Elisabeth, innerst i veien sa...

Nei huff så dramatisk, godt dere kan le litt av den legevakthistorien nå i ettertid. ☺

Bente sa...

Oj-oj - for en fallopplevelse - uff - håper det går bedre med deg - og lykke til med "the nose-job";)
Koselige julebilder - her har det vært en jul med både bursdag og jul om hverandre - sånn er det hvert år med jenter som har bursdag midt i jula med fem dagers mellomrom - men vi har storkost oss - rolige romjulsdager nå:)
Ha fortsatt gode dager med dine, du også - klem fra Bente.

Datt sa...

Hehe, den mest sjarmerende juletrepynten! :D

Li/Småtingene sa...

Uff, det hørtes ut som et vondt fall!! Men du tåler tydeligvis en trøkk, da ;-)

Herlig med julepynten som ungene har laget! Vi lager "galleri" på konsollen i entréen, der alt er "utstilt" - koselig!

Ha ei koselig romjul videre!

:-)

Gollass sa...

Kjære vene for en opplevelse, men endelig bra det ikke ble hodeskade (ikke det at brukket nese ikke er galt nok...)
Forhåpentligvis en bedre jul fra nå?:-)

johanna sa...

Hej
Å vilka söta tomntar dina stora barn gjort=)))) Vad mysigt att du sparat dem!!!
Stor kram till dig!

Vibeke sa...

Godt man kan le av sånne hendelser i etterkant! :) Og så utrolig hyggelig du har pyntet med hjemmelaget julepynt med historie. Veldig koselig!
Og jeg skal prøve å få inn kameraetuiene:) Redd jeg bare har to stykker-de viste seg nemlig å være ganske pirkete å sy...
God romjul videre, og god bedring med nesa :)

Skjerstad sa...

Trinemor ..;) Stakkar deg, denne julen går ikke i glemmeboka, det skal være sikkert !! Dere er så herlige med deres galgenhumor, hi hi ;) Så trivelig med julepynt som barna har laget, kjenner jeg blir litt rørt når du har spart så lenge på det ( jeg skal ikke kaste dorullnissene og annen hjemmelagd julepynt jeg heller ;) Koselig med småtasser i jula ja, barnebarnet ditt er jo så god :):) God bedring med nesen og alt det fører med seg .

Ha en fin romjul videre :)
Juleklem fra Janne

Randi sa...

Hei Trine!! Så uheldig du var da!! Det er så typisk. Man skal bare skynde seg litt, og da skjer det ofte noen uhell:-S Håper det ikke gjør altfor vondt, og at du koser deg med jul og besøk!! Trivelige julebilder!!
God bedringsklem fra meg!!

Sareptas krukke sa...

Tankene gikk til 91 Stomperud da jeg leste om fallet på trappen... Hvis vi skal se på det positive, så kan du skylde på fallet resten av jula: synke ned i sofaen, heve beina og kommandere resten av familien "to do the housework";)
Anyway - ta godt vare på deg og dine resten av romjula, og ha føttene godt plantet på bakken og i egne sko;)
Klem fra Anita

Sonja frå Sunnfjord sa...

Snakk om uflaks! Dei fleste ulykker skjer jo i heimen... Nei, vi får håpe du kjem deg fort til hektene igjen:)
Sjarmerande med slik pynt som ungane har laga.
Juleklem frå Sonja

Lindis sa...

Huffameien! Håper du er i bedre fatning nå! Hørtes ikke akkurat bra ut å stupe ut i hekken. God bedring :-)

Så artig at du syns jeg fikk fine julegaver - er superfornøyd sjøl!

Sånn julepynt titta frem hjemme hos foreldrene mine også - bl.a en eske jeg pynta med sopp, rød filt og et treskilt hvor det står; Til Mamma GO Pappa, var 6 år gammel da, hehe ;-)

Takk for koselig kommentar som alltid :-)

Ha en fin romjul Trine!
God klem fra Lindis, Min Lille Hule

Duse Pasteller sa...

Neiognei!!!:( Stakkars lita!! Verste jeg har hørt!
Håper at du kommer deg, og at du blir seende ut som deg selv!

Varme gode klemmer fra Leon og Janniche
Duse Pasteller

Lotten sa...

Hej goa Trine! Tusen yack för julklappen som du skickade till mig. Jag var inne i stan idag och fick den fina kudden och halsbanden.... Såå fina!
Jag blev ju sjuk strax före jul så jag fick inte fixat din klapp... men den kommer snart!

Vilka härliga bilder på nissar och gran!

Kraam Lotten

Lotten sa...

Men jag glömde... Stackars dig med olyckan! Hoppas att du snart mår bättre och att näsan blir bra.... Skönt ändå att du klarade tänderna ;-)

Krya på dig!

Karen sa...

Hehe - synes jeg ser deg i fritt svev inni hekken, men huff - hvorfor ler man når andre slår seg? :P
Enda godt det ikke ble så altfor gale da, og at julen ble fin tross alt :)

*klemmer*

La luz del norte sa...

Uff, for en uflaks!!!! Lurt å passe på fottøyet, ja! :) Håper du blir fort bra igjen og at dere nyter jula uansett! Her er det litt jobb og ellers mye kos! har feira jul på Verdal. Første gang jeg ikke har vært hos foreldrene mine... Det gikk fint, men savna litt de gode, gamle tradisjonene. Heldigvis er svigerfamilien superkoselig, så har hatt det fint. Nå er vi hjemme og koser oss her også. Det er godt!

Nå blir det snart middag - i dag blir det litt utradisjonell julemat, heller mer hverdagsmat. God, hjemmelagd linsesuppe. Bra å hvile magen litt fra alt det gode, fete... :)

God jul videre!

Klem fra Sola

Fragmenter sa...

Uff, stakkar deg, det der hørtes ikke godt ut! Men, hastverk er lastverk, som min mor pleier å si;-) Håper det går bedre med deg nå, da.

Så utrolig koselig med minner på juletreet:-)

Klem fra Elin

Fargebarn sa...

Heisann! for en opplevelse. Hørtes ikke mye godt ut det der. Håper julen din blir bedre fra nå av. For en herlig julepynt laget av barnehender...De er søte når de er små ;)

Tovepia sa...

Dette er min store skrekk! Jeg tar ofte på meg gubbens sko når jeg skal kaste søppel, men er faktisk bevisst på at snørene må samles...såå fort gjort. Godt det ikke gikk verre!
Koselig julepynt med gode minner:)
Nyt uka videre og gå forsiktig!!! klem fra meg;)

GundaM sa...

HUff da, men det gikk bra tross alt. Det er så fort gjort, æsj

Men kos deg som best du kan likevel da ;)

KLem klem

ide-puffen sa...

Huff, fort gjort altså. Stakkars. Men skolissene husker du vel å knytte neste gang. Koslig med slike gamle juleting asså!
God jul videre. OG masse masse lykke til med operasjonen.
klem klem

God som Grønn sa...

Uff-og-uff, godt det gikk etter forholdene bra : )
Ja, kan du skjønne at noen vil kaste sånne gamle, fine spill? Skal i alle fall ta fram Store Det Spørs i festlig lag!

Fortsatt god romjul,
Frøken Grønn

Sonja frå Sunnfjord sa...

Hei igjen!
Ugla er frå KG Design og eg kjøpte den på Ting i Førde. Den kosta kr 129.
Gledar meg til innlegget i morgon:)

Nina sa...

Men kjære deg. Det kan fort skje. jeg vet ikke hvorfor - men jeg har utrolig mange store blåmerker nå. Skylder litt på mannen - haha - men jeg vet jo at jeg har fomlet og snublet fælt den siste uka. Litt sånn stress og trøtthet og mangel på konsentrasjon. Om mellomnavnet mitt- i tillegg til nostalgi - er fomler og tomler. Noen har en slik motorisk diagnose - og jeg hører nok til de.

Jeg gleder meg til å få barnebarn. Det er ikke HELT det samme med tenåringer som trives i sitt eget selskap - eller sitter med en data på fanget når de er sammen med foreldrene sine ;). Men sånn er det. Og det går over.

God blåmerke- og sårbedring. Klem

Furuheim sa...

Uff da Trine. Håper alt går bra:)Ha en fortsatt fin romjul:)Klem

Furuheim sa...

Hei igjen. Radioen er kjøpt på enklere liv. De har laget nye som ser ut som de gamle. 399 koster de. ikke en upris heller. De finnes i røde , svarte, beige og lyseblå.

Eple sa...

OJ_ for en uflaks!! Hørtes veldig skummelt ut- men takk og pris at du hadde tennene inne i munnen (;-))

Veldig koselig julepynt!

Ha en fin dag videre :-)

Vilma sa...

Øv da Trine , god bedring til dig og godt nytår :-)

Klem Vilma

pepperkverna sa...

Flott nisse! Er så hyggelig med julepynt som har fått være med lenge......Hege