tirsdag 14. desember 2010

BRUNE BRØD OG FIN KAKEBOKS!!!

God morgen, alle sammen!
Som sagt, så bakte jeg Brune brød fra Emblas kanel i går. 

Familien likte kakene, så oppskrifta måtte skrives inn i oppskriftsboka mi:) Blir nok en gjenganger disse:)
Da de var kalde og tørre, putta jeg dem oppi denne boksen:

Den er fra barndomsheimen og kan vel sies å være den ultimate kakeboks?:)

I dag skal jeg møte mamma i byen for litt shopping:)
Ha en super dag, alle mine venner i Bloggelandet:)

Klemmer fra Trine:)


31 kommentarer:

emblas-kanel sa...

!!!!!! Oj, det var flott innlegg! Kjente igjen kakene på bildet med en gang. Ja, er de ikke gode. Jeg bare MÅÅÅÅ lenke til innlegget ditt i morgendagens kalender. Det er vel greit? Så koselig at familien din også likte kakene. Hils dem så masse.
Stor klem fra Eva

Carina Dale sa...

Den kakeboksen var bare herlig! Digger motivet ;-) Kos dere med shopping!!

johanna sa...

Hej
Å vilka goa kaker o din burk var ju sååå fin!!!
Stor kram till dig!

Rosor och Pioner sa...

Så duktig du är som har bakat. Själv har jag inte kommit igång med något julbak...ännu.
Fin burk till kakorna.
Ha en fin dag
Kram Susanne

Silje sa...

Herlig nostalgisk kakeboks!

Lykke til på shoppingtur, kos deg!

Har planer om å få ferdig de siste julagavene i dag, men vi får se...fortsatt lenge til jul. ;)

Klem Silje

Vibeke sa...

Så koselig med kakeboks fra barndommen :)Og kameraetuiene mine kommer i butikken snart. Det er foreløpig et lite eksklusivt utvalg på 2-3 stykker, og får nok ikke sydd noen flere på en stund. De er endel plunder fant jeg ut av :S

Ønsker deg en god shoppedag med mamman din! Det høres veldig hyggelig ut :)

idyll sa...

Kjempefin kakeboks!! Til tross for fuglefobien min.. Kanskje jeg er på bedringens vei??

Kos deg masse på shopping!! Koselig med slike mammadager:) Klem

Unknown sa...

For en kjempefin kakeboks.... en slik minnes jeg og jeg hadde et sted da jeg var liten... enten hjemme hos mamma eller hos bestemor... uansett, kjempekoselig var den!!! og kakene de så jo vel så gode ut!! mmmm...

Ha en fin tur på shopping med mamman din, håper været er med dere :o)

klem fra Mia

Unknown sa...

Nydelig kakeboks, jeg har også et innlegg i dag om en ny"gammel" jeg har skaffet meg på gjenbruksbutikken. Den ekte julebrusen er sendt i posten i dag...må bare krysse fingrene for at den ikke knuser...tenker nok du får en vidunderlig smaksopplevelse når de edle dråpene ankommer Det gule huset i svingen jeg;))

Bente sa...

Hei - så gode de brune brødene ser ut - og det er jo litt ekstra stas når man kan oppbevare dem i en fiiin gammel kakeboks - kjempesøt var den. Jeg har bare én kakeboks som er en gammel familieboks - men den er gull verdt, og står framme på kjøkkenet hele tiden (med knekkebrød).
Ha en flott tirsdag videre - klem fra Bente.

elisabethshjerterom.blogspot.com sa...

fine brød du har trine!!hehe. du kan å båkkå sjer æ!

Fargebarn sa...

Herlig kakeboks du har, Og kakene såg kjempegode ut.
Selvfølgelig har du øye for detlajer :)

himlaverket sa...

Tack för gott recept.
Blir till att prova att baka framöver ;)
Underbar burk, by the way...
kram ullamaria

Ellen sa...

Oj, det så godt ut!Må prøves ut.Jeg prøver som regel en ny kakesort for hvert år, satser på at jeg utvikler det ultimate sortimentet til slutt:)
Kakeboksen er rålekker!
Ha en finfin kveld!

Sonja frå Sunnfjord sa...

Skikkeleg fin boks!
Eg har nok berre nyare boksar i min heim - ikkje like mykje sjarm over dei.
Ha ein fin kveld:)

Fru Usken sa...

OI ja den kageboksen va nydelige!!!!! hallemalle altså:)
Å såg goe ud kagene og;)
Klem:)

Duse Pasteller sa...

Nammmm! Så godt ut!:P
Og lekre bokser!!

Klem fra meg og Leon
Duse Pasteller

Tovepia sa...

Så godt ut, nesten så jeg luktet det også:)
herlig boks, tenk så mange flotte bokser det var, men selvfølgelig mange flotte nå også...men ingenting som barndommens;)
..tenker det ble shopping idag, klem fra meg;)

Karen sa...

Så fin kakeboks :)
Ser ut som noen kaker jeg må prøve...

*klem*

GundaM sa...

hørtes ut som den ultimate dag dette ;) heldig som ahr mora di i nærheten !

kos dæ videre

Unknown sa...

den boksen var så fin!
jeg bakte også i går, dvs lagde mozartkuler, namnam!
klem m

Skjerstad sa...

Hei Trinemor :) Jeg kjenner at den kakeboksen gir meg skikkelig julestemning :) Og kakene gir meg vann i munnen . Hadde vært helmax å ha en slik til kaffen nå ;) Jeg kommer innom og smaker på ;)

Ha en super fin dag :)

God klem til deg fra meg :)

Made by KKann sa...

Nydelig kakeboks - og takk for oppskrift på kaker!!

Ha en super onsdag!

SmilKKann

Hjertebank sa...

Pusse vinduer?? Hva er det??? hehe... Klem

Datt sa...

Sååå fin, er så glad i fuglemotiv! Og liker fargen, hadde blitt fin på det blå bordet mitt! :P

grytti sa...

JIPPI, takk for koselig kommentar, og så kjekt at du vil følge meg også! Har veldig sans for bloggen din, og spesielt de heeerlige putene du syr av fargerike retrostoff!

Kakeboksen i innlegget her var råfin, blir i godt humør av å se på den :-) Tipper kakene i den er gode også :-D

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Heisann skjønne deg!

Tusen takk for alle fine kommentarer oppeifra nord.Det gleder og settes STOR pris på! Alltid like koselig!
Kakene ser jammen meg gode ut. Lyst på! Og kakeboksen, enig, den ULTIMATE kakeboksen :D

Elsker hva du gjorde med sybordet. Ja noenganger er det best å ta vare på det orginale..Syntes det er ekstra kult med en fusjon som du har gjort.. Sweet!

mimmi-leone sa...

Så fin kakeboks!
Og takk for tips til baking!

Hilsen fra Mimmi-leone

Sonja frå Sunnfjord sa...

Det er berre å gratulere deg - du vart nemleg først uttrekt på lotteriet mitt!!! Så då vert valget ditt: 2 stoffstjerner i fritt valgte fargar eller stoffpakken?
Gje meg eit pip så snart du har bestemt deg, så klarer eg sikkert å få det fram før jul...
Treng sjølvsagt også adressa di. Send mail til: knut-bj@c2i.net.
Ha ein triveleg torsdag:)

Frk.K sa...

For en superfin boks! :) Og så mye annet fint nedover i bloggen også (lamper, gul vase, sybord etc etc!).

Takk for den koselige, nostalgiske kassett-kommentaren på bloggen! Skulle gjerne sett både mursteinsskulderputer og mursteinsøredobber! Fnis :)

Ha en topp dag!

Kari Anne Marstein sa...

å så kos å se den kakeboksen, min bestemor hadde en firkantet sånn og den fremkaller deilige minner! angrer veldig på at jeg ikke tok vare på den...