fredag 4. februar 2011

KJOLE OG UTFORDRING!!!!!!!!!!!!


Forklekjolen er ferdig:) Er fornøyd med resultatet, det må jeg si:)
Valgte å sy den slik at hun kan bruke den på begge sider:) Så må jeg spørre om råd, skal jeg sy knapphull og sy på knapper, eller blir det ekkelt for henne med knapper på innsiden?:) Kristin (Kreativius) hvordan gjorde du det med Eline sin? Er trykknapper ei løsning?
Eplestoffet har jeg bytta til meg hos Lotten, er det ikke nydelig?
Det rutete stoffet har jeg hatt liggende lenge, det var en smal stuebordduk:)
Dette ga mersmak, det blir garantert flere kjoler til snuppa mi:)
Takk til Tøvsjura for mønster:)



Har fått ei utfordring av søte Belkini:

4 tv-program jeg ser:
  • House
  • Ut i naturen
  • Matprogram
  • Criminal Mind
4 ting jeg har gjort idag: I går da:)
  • Gått tur med verdens søteste, beste hund, Kira
  • Sydd kjole til barnebarnet mitt, som bor i Bergen:)
  • Støvsuget og vaska kjøkkengulvet
  • Laget middag
4 ting på min ønskeliste:
  • Ny sofa
  • Komme igang med utskifting av kjøkkenet
  • Mer energi
  • Fred på jord
4 ting jeg liker dårlig:
  • Sure folk
  • Rot
  • Stress
  • Folk som stadig kommer for sent til avtaler
Ønsker nye følgere velkommen inn til meg, håper dere vil trives:)

God helg alle sammen:) Itj fårrå nåless;)

Klem fra Trine:)

38 kommentarer:

Lotten sa...

Wow vad fin den blev! Vad duktig du är på att sy ;-) Hoppas att du får en underbar helg!

Kraam Lotten

Skjerstad sa...

Guri lann !!! Denne var så lekker :) Liker stoffet og formen , ser for meg den søte snuppa di ;)Har ingen råd på knappene, men du får sikkert rede på det snart vil jeg tro. Jeg ønsker meg også mere energi og fred på jord :)

Kos deg i helgen Trinemor :)
Stor og god klem fra Janne .

Monica sa...

For en nydelig kjole! Sånn skal jeg jammen sy til mi jente også! Er jo så praktisk også, for den er jo lett å ta av når de skal ut og ha dress på. Trykknapper er en god ide. Du kan jo også bruke vanlige knapper på begge sider hvis du velger små, flate knapper. Kunne jo også brukt borrelås men det er jo ikke like fint da.

God helg!

Unknown sa...

For en nydelig kjole!
Naomi har en forklekjole der knappene er utpå, søte røde;)
Jeg gleder meg til å sy ny kjole til henne, og gleder meg til å se fler av dine!
Ha en strålende helg!
klem m

Tovepia sa...

Jøje meg så flott den var!! Jeg blir så inspirert til å sy litt selv; kjempe at den kan brukes på begge sider!!
Her blir det årets første hyttetur, gleder og gruer meg; vi er nemlig blitt vannlaus:(...men skal nok kose meg lell;)
ha ei fin helg, klem fra meg;)

Furuheim sa...

Kjempefin!Digget eplestoffet. Tenk å kunne løpe rundt i denne nydelige kjolen til sommeren da..
God helg. klem

Loppeline sa...

Åhhhh så fin Trine :)
Men jeg kan ikke gi deg noen tips nei...hehehe

Gleder meg til du kommer på Smia besøk til uka, blir så gla når du kommer jeg :)

Blogg-klem fra Line

ReVinyl sa...

Kjempefin kjole! Hærlig eplestoff!! Jeg har 0 erfaring med dette, men trykknapper slår meg som en god ide...

Itj fårra nålles du heiller! Go hælg te dæ fra mæ! ;)

Bird on a wire sa...

Oj, den kjolen ble nydelig. Jeg registrerer knapt når folk viser frem barneklær de har sydd (jeg har ikke barn). Men den der var vakker, så utrolig flink du er!

Kristin Kreativius sa...

Ho-ho-ho:D Ja, hva er det jeg ikke kan!?! Sy knappehull, det kan jeg ikke. Og så er jeg veldig utålmodig, så forklekjolen til Eline er faktisk sydd i kun ett stykke. Altså uten knapper.

Men så nydelig den ble, kjolen! Heldige barnebarnet ditt! :)

God fredag Trine:) klemmer;)

Unknown sa...

SÅ fin kjole..... nå skulle jeg og ønske jeg hadde litt mindre barn, så ville jeg og ha laget en slik en!!!!! så nydelig stoff du brukte, elsker stoff med epler på, er så søtt liksom :o)
Barnebarnet ditt er jo så heldig da, som får denne!!!!

håper du får en SUPER fredag, Trine, og at du koser deg i sola (det er det iallefall her :o) )

mange gode klemmer fra Mia :OD

kimberlee.blogg.no sa...

Nydelig kjole.
Ha en fin fredag:)

TUSEN VASER sa...

Kan se ditt barnbarn i den fina kjolen!!! Ha det gott Cinna

Eple sa...

Fantastisk kjole- og fantastisk eplestoff (nesten så det går en liten sikring hos meg når jeg ser det...)

Jeg får veldig lyst å prøve å sy selv når jeg ser slike flotte ferdige resultater- det er skikkelig inspirerende. Men symaskinen min har konket og jeg har ikke klart å ta tak i det.. Men det er fint å se at andre svinger seg! :-)

God helg!!

Sigyn sa...

Så fin kjole!! Jeg har pleid å sy kjeolen uten knapper i det hele tatt og heller sydd den sammen på skuldrene når jeg har laget vendbare forklekjoler :)Så det i Bloggen til Ohelene :)
http://www.ohelene.net/blog/?p=240

Hjertebank sa...

Kjolen var supersøt! Kan ikke komme med råd om knapper. Tror jeg hadde valgt knyting om jeg hadde sydd en sak som skulle brukes på begge sider.

an-magritt sa...

Kjolen ble bare utrolig lekker! Flinke du.

Ha en fin helg!
KLemmer i massevis

"Romfortrivsel" sa...

Ser for meg en glad, liten snuppe i denne herlige kjolen! Morsomt å kunne bruke den på begge sider.
Ville brukt trykknapp. Eller vurdert borrelås. Ikke sikkert det ville blitt så gale?
God helg!

Bente sa...

Å så heldig liten frøken i Bergen:) Nydelig kjole i nydelig stoff - og så smart med vendbar - to i ett kan man like:)

God helg til deg og dine, Trine - klem fra Bente.

Det verden trenger... sa...

Fantastisk fin kjole!! Så flink du er! Heldig lita frøken som får ha på den:-)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Skikkeleg søt kjole! Blir nok fin på prinsessa:)
God helg til deg:-)

Unknown sa...

Så nydelig den var!Da skulle man ønske man hadde en jente...finnes vel ikke så mye til gutter :(
Ha en super fin helg
Klem

Fargevandring sa...

Nydelig kjole!! dette har du virkelig fått til. tenke å sy en forklekjole selv snart, i Pippi-stil, for nå er det snart karneval..Tror jeg skal finne et mønster i et av de gamle syheftene mine. God helg:-) Hilsen Anne lise

Unknown sa...

Så fin den blei!!!!
Direkte vellykka det prosjektet der rett og slett :o)

Ha ei glad helg godjentå!!
Klem på klem

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
SÅ fin kjolen blei! Heldige barnebarnet ditt som skal få ha den på sæi:)
Gøy å læse litt mere om dæi:)
Klæm fra mæi

AnnaJohanna sa...

åååå! Den var nydelig!! Akuratt etter min smak. Så flink du er!!!

Lindis sa...

Så søt den kjolen var :-) Nydelig!
Artig med utfordring!
Ja, jeg veit å kose meg, det har jeg blitt ekspert på trur jeg ;-)

Håper du får en koselig lørdag Trine :-)

Klem fra Lindis

ide-puffen sa...

Den ble supersøt. Tror jeg ville brukt trykknapper ja. Eller borelås, knyteband??
Kommer ikke over den fargerike spisestuen deres. Knallfin! :))
Toppers helg videre
Klæm fra mæ som for nåles i går kveld og hodet lider i dag hi hi

Rosor och Pioner sa...

Men så sööt klänningen blev och så fin att ha i sommar.
Duktig du är.
Ha en fin lördag kväll
Kram Susanne

Li/Småtingene sa...

Hei!
Ville bare fortelle at du har fått en award!
Ta en kikk inn til meg :-)

Sååå søt kjole den snuppa skal få! Og sydd av bestemor
- det er jo ekstra stas da!!

Ha en trivelig lørdagskveld!
:-)

GundaM sa...

flink du er Trine med den symaskina ;)

håper du har ei fin helg ;) klm

Datt sa...

Sååå søt den der var, på begge sider!! <3
House ruler... ;)

grytti sa...

Superskjønne kjole! Tippe barnebarnet ditt blir kjempefine i den :-)

Kaspara sa...

Hei Trine
Utrolig søt forklekjole! Synes den er så koselig den modellen der. Aner ikke det praktiske rundt syingen av dem. Utstyrer ikke så ofte Gutta Boys i den slags, he,he!
Ha en strålende ny uke!
Klem fra Kaspara

hobbyvimsa sa...

Hei Trine!!

Såååå fin kjole,helt nydelig!!

Kommer tilbake og titter her når jeg har litt bedre tid.

Stakk bare innom for å ønske deg velkommen som følger hos meg,og håper du vil trives.Takker også for dine søte ord:)

Ha en fin ny uke!!

Klem Linda:)

Fargebarn sa...

Så fin kjole du har sydd. Flink du er. Trenger jo ikke bestille noe du! Jeg har sydd slike kjoler både med trykknapper og vanlige. Trur det kan gå helt fint med begge deler så lenge knappene ikke er store og tykke.

Sanne sa...

du, for en kjempe fin kjole. :) jeg tror jeg glemte å forklare deg hva lemmings var :) det er et spill http://en.wikipedia.org/wiki/Lemmings_%28video_game%29

et ganske fantastisk enkelt spill som setter hjernen i gang :) burde prøves!

Vibeke sa...

Så flott kjole! I dag har jeg også sydd kjole for aller første gang :) Gøy!