torsdag 13. oktober 2011

RYDDETID OG EPLAKJØP:)


Jepp, det er HELT sant, disse trebrillene har jeg brukt:) Kjøpte dem i 1981 og fant dem på mørkloftet under rydding:) Det synes ikke så godt på bildet, men glassene har en blåtone som blir mørkere jo lysere det er:) De er store og veeeldig spesielle:) Denne brillemoten slo ikke helt an, har til gode å se flere med disse brillene. Det forbauser meg vel ikke når jeg ser på dem i dag;) Artig å ha da, disse havner sammen med brillesamlinga i glasskapet:)
Det vidunderlige dynetrekket de ligger på, er et byttestoff fra Janne, dette stoffet blir til liftgardiner i tv-kroken:)


Kardemommeposen har jeg kjøpt hos Sonja i hennes Eplabutikk som du finner HER:)
Posen skal barnebarnet mitt få i julegave med julegodt i:) Det nydelige hjertet fikk jeg i gave som kunde nr 1 i den nystartede butikken hennes:) TUSEN TAKK, Sonja:) Hun har også egen blogg, den finner du HER. Lykke til med Eplasalget, du lager fine ting:)


Har lenge spekulert på hva jeg skal gjøre med papp-og papirrasket:) Trangt inne i skapet under vasken og alt er jo så emballert så det ble fort så fullt:) Trengerikkeposene til Guro kan tjene det formålet, tenkte jeg:) Som tenkt så gjort, bestilte denne fine posen i hennes Eplabutikk, den finner du HER:) Guro har også egen blogg, den finner du HER

Idag har jeg hatt fri og har vært på lang tur med Kira i det deilige høstværet, vi unngikk de verste regnskurene:) Hun bare MÅTTE bade:)


I morgen skal jeg til Fretex på jobb igjen, jeg gleeeder meg:) Så blir det hytta og 50-årsdag til en nabo på lørdag:)
Kjenner at det ordner seg for meg jeg nå...en deilig følelse:)

GOD HELG TIL ALLE SOM ER INNOM OG TAKK FOR ALLE FINE KOMMENTARER ANGÅENDE JENTA VÅR:)

TRINE

41 kommentarer:

Kristin Kreativius sa...

:) Snille, flinke Sonja, og flinkeste Guro! :)

Ha-ha:D De brillene var überkule!!! Har aldri sett slike før! Hadde vært artig å sett et bilde det du bruker de:)

Så god med fridag og turdag! Og hurra for at ting faller på plass igjen! Det var godt å høre! Jeg gleder meg til å ta turen innom fretex jeg!

Ha en fin dag kjæreste Trine! :) gode klemmer:)

Tovepia sa...

Så flotte saker du har kjøpt!
Har lignende briller selv fra samme epoke, artig å ta vare på dem:)
Kos deg masse i helga, jeg tømmer skap og ser framover;)
Klem fra mæ;)

Unknown sa...

WOW, råkule briller:)
Gratulerer med yngstejenta. Virkelig vakker!!!

Ønsker deg en herlig dag, Trine:)

Lidyll sa...

Så deilig det var å se sånt et positivt og fargerikt innlegg akkurat nå*smile*Flotte ting, og de morsomme brillene da!

..og så må jeg ikke glemme å kommentere den super søte vofsen!*smile*

Ønsker deg en flott dag videre!
klem fra meg

Maratonjenta sa...

Nå er jeg skikkelig hærmættikråk, men jeg forelsket meg helt i det hjertet, så nå har jeg nettopp kjøpt 2 hjerter fra Sonja:-)

Tusen takk for tipset!!

Klem fra Maratonjenta som gleder seg til at vi treffes på bloggtreff 29/10!

AvMeg sa...

Det var da bare noen helt utrolig kule briller da - også av tre !!! De hadde jeg også hatt fremme til pynt :-) Synes egentlig du skulle vist oss et foto av deg selv da du brukte dem på 80-tallet, det hadde vært gøy å se ;-)
Fin høstdag til deg :-)

Skjerstad sa...

Så kule briller Trine ! De må du ikke kaste ;) Og så gøy at dynetrekket skal bli liftgardiner . Det gleder jeg meg til å se :) Tøff papp-samler , du har ideer på det meste ;) Og kjempeartig at du var den første kunden til Sonja .

Ønsker deg en fin dag på Fretex i morgen . Gleder meg over at det går din vei :)

Klem fra Janne som hilser til de andre også :)

BlandetLoft sa...

æh sykt kule briller!!!

"Romfortrivsel" sa...

Fantastiske briller! Har aldri sett slike før!
Fine Epla-saker.
Kira vår bader også hver dag. Og det vil hun gjerne gjøre hele året, om hun får lov. Typisk retrievere...

Gunnhild sa...

utrolig kule briller! :)

du, så kjekt at alt ordner seg for deg, jeg gleder meg MED deg!
skjønne epla saker, fra flotte flinke damer!

God som Grønn sa...

: D

Se der, ja, den funker perfekt som papirsamler og!

Så utrolig bra at det går rette veien for deg.
Og de brillene der var jo virkelig ubetalelige.

Jeg har noen jeg og, fra det glade 80-tallet, i rosa plast...

En støvel og en sko sa...

Synest de brillene var skikkelig fine jeg :-)
Sonja og Guro lager så mye fint - jeg har vært inne å siklet på de fine tingene jeg også, og har noen planer ifm julegaver.
Så kjekt det høres ut med jobb på Fretex. Så glad på dine vegne, Trine :-)
Kos deg i kveld.
Klem, :-)

Fragmenter sa...

Wow, de brillene var jo dødskule! Kunne glatt gått med de:-)
Flotte Eplakjøp. Både Sonja og Guro er kjempeflinke!
Ha en fin kveld:-)
Klem

Signe sa...

Flinke Sonja, de hjertene hennes er bare supre :)

En finfin torsdagskveld til deg ♥
Signe

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Herlige ting du har fått tak i;)

de brillene var jo rett og slett ubeskrivelige hi hi!!!

Kos deg på jobb,hytta og bursdag!!

Klem Linda:)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Tusen takk for all gratisreklamen, Trine! Eg synest det er kjekt at det var du som vart min første Epla-kunde:) Artig måte du hadde hengt opp ♥ på:)
Ha ein riktig fin dag på jobben i morgon!
Klem

Guri sa...

Blitt supershopper på Epla du da ;)
Kunne godt tenkt meg å se brillene på eieren jeg da ;))
Ha en fin kveld og en flott jobbedag i morgen :)
Klæm

Hjertebank sa...

Ja vi er godt i gang med ttt, lillegull gjør forsøk på sitt eget tegn noen ganger ;) Har hengt opp tegn over hele huset så far skal lære seg de. Opplæring av både far og sønn her i huset ;) Kule briller forresten ;)

Bente sa...

Hei - herlig brillemote - mine første brikker fikk jeg som 17-åring - de var digre og rosa, og jeg trodde at det ikke syntes at jeg hadde briller!!

Flotte kjøp, Trine - og så fint med Fretex-jobb - ha en fin dag i morgen:)

Klem fra Bente.

Lindis sa...

Så sykt kule briller! De var jo bare helt rå!
Kjempefin kjøp du har gjort på Epla :)
Søte Kira, så hu tok seg et høstbad ja *brrr* Det må da ha vært kaldt nå? ;)

Så bra ting ordner seg, å det gjør meg glad at du trives så godt på Fretex :) Håper du får ei kjempefin helg på hytta og i 50 års lag :)

Høsten er krevende for mange, det er det ingen tvil om. Første høsten på lenge jeg har taklet bra, klarer jo til og med å studere ;)

God klem

Lindis sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Lindis sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Fargevandring sa...

Skikkelige tøffe briller!!! og nå fant jeg også ut at du er på jobb i morgen, jeg tenkte nemlig å svippe innom:-)
Sees i morgen da:-) Klem, Anne Lise

Re-dizain sa...

Fina produkter och vilken underbar jente på bilden här nere!!!

Barbros lille verden sa...

Hahaha, digger brillene!!!
Nattaklem fra meg

Anonym sa...

Så stilige briller!! Aldri sett briller i tre før :)
Flotte kjøp og siste setningen gjorde ekstra glede. Kos deg på jobben og ha en deilig helg :)

Hennes sa...

Hei du, utrolig kule briller, hadde ikke Pinocchio noe lignende?hi hi ;O)
Flotte ting fra Epla :O)
Gleder meg å høre at ting går din vei, jeg er i et veikryss selv og vet ikke hvilken retning den rette veien er, men satser på at alt ordner seg for snille piker..

Ha en fin fin helg.
Klem Linda

Li/Småtingene sa...

De brillene var jo dødskule!! Sikker på at de ikke er veeeldig in akkurat nå?! Hehe...

Så fint at det ordner seg for deg!! Happy!

Fin fredag til deg!
:-)

Janne sa...

De brillene er noe av det råeste jeg har sett!!!!!! Aldri sett slike før. Sånne MÅ jeg jo ha!!!!!!!!!!!!!

ide-puffen sa...

Åh de er brillefine asså. Kunne gått med dem jeg nå. Så moro å se igjen Kardemomme sengesettet. Det brukte jeg til min eldste. Skal jaggu se om jeg har det et eller annet sted.
Nydelig datteren er. Ven og vakker.
Gratulerer til deg og henne.
Ha en vakker helg
Klemmers
Randi

Unknown sa...

Sjekk siste blogginnlegget mitt ;)
Framleis riktig god helg.
Og du, fantastiske briller, haha! :)
Klem, KristiN

Bondekona sa...

Herlig shopperunde du har hatt deg!
:)

Whitebite sa...

å herlighet så kule briller!
alt du finner Trine!

Ha en fortsatt finfin helg!
klem:)

Unknown sa...

hihi nydelige briller:) skikkelig moderne nå vet du:)Og slikt kardemomme har jeg i sengesett til Sander! Og jeg elsker det:))
Takk for fine kommentarer hos meg , ha en fin helg :
Klemmer

Anonym sa...

Briller i tre faktisk....aldri sett før:) Gøy at du har tatt vare på de. Nyt finværet for regner med at du har finvær på hytta:)

Datt sa...

Hæhæ, de brillene var jo DRITKULE!! :D :D Og grattis med stor jente under her, så skjønn (både hun og pusen)! :)

Randi sa...

Så stilige briller!! :) :) Sikkert moro å jobbe på fretex! Hvor ligger den i forhold til sentrum? Skal bli tante igjen i slutten av november, så da blir det kanskje en tur te byen på babybesøk siden det skal skje på st.olavs :) ha en fin søndagskveld! KLEM.

I.M sa...

De brillene var skikkelig kule!!!!

Fant også noen nye fine blogger:)

Ine

Trollmora sa...

Bare innom for å takke for støtten via kommentarfeltet i bloggen min! Jeg trenger all heiarop jeg kan få! Man sier at når Gud stenger en dør, så åpnes tre nye. Jeg er på let etter en åpen dør jeg nå! :)

Ha en deilig dag og tusen takk for omtanken!

innendørs sa...

Herlig grønt stoff, MÅ jo bare bli flott som liftgardiner det!!! Takk for koselig velkomst i helga, veldig kjekt!!! Fin mandag til deg:)

Seksti delt på fem sa...

Fantastiske briller - er de av tre??? (eller bare en bra plast-kopi av tre?) Deilig med fine ting i posten og deilig turdag! Håper du får en strålende høst :)