søndag 11. mars 2012

KJØKKEN.................


eller mangel på sådan luksus:) Vi har revet kjøkkenet og venter på nytt:)
Den grønne fargen malte vi da kjøkkenet og huset var nytt i 1990, den er fortsatt fin, synes jeg:) 


Nå foregår alt av matlaging her:) Stæsj og nødvendigheter i skjønn forening:)


Parketten i kjøkkenet blir skjult av det røde Polyflor, Classic (barndomsminner):) Se forskjellen på fargen på bøkparketten på det øverste bildet, under benkeskapene og fram i dagen:o)
Kjøkkeninnredinga er hvit med hvite og røde knotter og armaturet på oppvaskbenken er rød/oransje:)
Tak, vegger, listverk blir i samme farge som innredninga:) S 0500 N

Hvordan kjøkkenet var før kan du se HER, der finner du også mange andre flotte bilder fra hjemmet vårt:)
Må bare si kjøkkenet ser fint ut på bildene,, men det er slitt etter 22 år og flittig bruk av 5 personer og hund:) Vi gleder oss dessuten til mer skapplass og arbeidsbenk:)

Det eneste jeg/vi er usikre på er hva vi skal ha i skvettsonen mellom benken og overskapene:) 
Blir glad for tips:)

Jeg gleder meg mest til å innrede jeg, mens mannen er utrolig nøye med grunnarbeidet(og det er jo bra, men tar tid)

Men nå skal jeg se skiskyting:))))

Fin søndag til alle som er innom:)

TRINE:)




27 kommentarer:

Fine Friminutt sa...

Så spennende med nytt kjøkken! Blir gøy å se når det blir ferdig. Ha en fin dag og kos deg med skiskyting, klem:)

Fargeglad sa...

Flott blogg du har. Hos oss har vi valgt å tapetsere veggen mellom vask og overskap. For å beskytte tapeten, har vi herdet glass over. Bestillte hos glassmester etter mål. Det er hull i alle hjørner, så platen er festet med spesialskruer. Tettet med blank silikon i overgang mellom kjøkkenbenk og glassplate. Så når vi blir lei av tapeten, kan vi ta ned glassplaten, og tapetsere på nytt:)

AvMeg sa...

Det blir spennende å se hvordan det blir til slutt. Jeg skulle gjerne hatt nytt kjøkken, men det må nok bare vente. Enn så lenge får jeg kose meg med å se hvordan andre har det :)

Synøve sa...

Oi - litt arbeid på beddingen skjønner jeg....:) Vi utsetter stadig nytt kjøkken, ikke fordi at det ikke trengs - men fordi vi har pussa opp så mye at vi vet at det vi TROR må ganges med minst 2 når det gjelder arbeidsmengde, kostnader, og ikke minst TID!!! Ikke for å ta motet fra deg altså, det er jo artig da, spesielt når alt er ferdig:)Lykke til:))) Klem

Skjerstad sa...

Å hærre min juldag !!
Dere har ikke fritidsproblemer der i gården ;)
Vet det blir så bra når dere blir ferdig :)
Og det gulvbelegget er så stilig !

Klem på klem :)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Dette blir nok bra, ja:) Og så godt at mannen din er nøyen - det er alfa og omega når det kjem til oppussing!
God søndag, Trine!

Bettum Villa sa...

Så flott og fargerikt det var hos deg da!! :) I like!
Klem Madelén

Anonym sa...

Takk for koselige kommentarer inne hos meg Trine :-) Gleder meg til å se kjøkkenet når det er ferdig!! Alltid så gøy. Og så blir det sikkert slik jeg liker :-)). Du har jo så mye fint! Taklampa er ikke ny. Jeg elsker den, men den er et mareritt å holde støvfri (ikke for at den er det så ofte nei!!). Ha en kjempefin søndagskveld Trine! Mvh Anita

ReVinyl sa...

Kjempespennende med nytt kjøkken da Trine. Skvettsonen...Hærda glass med kul tapet bak, eller ingenting bak.

Fin kveill!
Siw

Lindis sa...

Jøss, det var et spennende prosjekt! Nytt kjøkken i freshe farger - det gleder jeg meg til å se :)
Så heldig du var som fikk mer Granada i gave da - det er jo så mange gode, snille mennesker her i blogglandia atte :)

Håper du har hatt en fin helg Trinemor :)

God klem fra meg

Bondekona sa...

Vi har gulvbelegg i skvettsonen.

Noen har glass.
Andre har stål (anbefaler ikke)

Blir spennende å se hva det blir hos deg.
Tviler IKKE på at det blir bra.
:)

Anonym sa...

Dette blir spennende altså!
Dere er såå heldig som skal
få nytt kjøkken. Det drømmer
jeg om, mitt er definitivt ikke bloggbart
som det ser ut her! ;)
Vi snakker om at vi skal ta det etter
vi har tatt badet - men, ting tar tid! :)

Gleder meg til å se hvordan det blir!

STOR
KLEM

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Jeg er ikke avensjuk på att du kjemper med å få till ett nytt kjökken. Det er ikke såå lenge siden vi var klare med vårt, og det tok laaang tid!
Vi gjorde mye selv, og visse saker er ikke klare ennu... og de kanskje ikke blir det heller för det er dags å begynne om...?!
Jeg tror ikke du kommer å ha noe problem med å komme på hva dere vill ha imellom benk og skap. Klinker er jo gangbart alle ganger. Dock jeg syns det ser ut som du /dere har en sikker smak for fager og det ser veldig fint ut i deres hjem!
Lyckke till og ha en fin uke framover!

Anonym sa...

Blir det kjøkken med retro stil? :)

Jøsses... sa...

Herlig med nytt kjøkken!!
Lykke til med resten av oppjusteringa!! ;o)

Gleder meg til å se resultatet!!

Tins roser sa...

Med din gode smak og kreativitet blir det sikkert fint! Kjøkken er en litt stor og kostbar sak...så du er heldig som har en grundig mann i huset. Forleden dag så jeg noen som hadde hvite mosaikkfliser i "mellomrommet", det var veldig fint hos dem synes jeg.

Lise B sa...

Lykke til med arbeidet! Det er litt av et styr å skifte kjøkken, jeg snakker av erfaring! Vi har ingen sprutsone, ettersom vasken er på ei øy, det er veldig greit!

Guri sa...

Nei men......ka e d di gjær??? Ja ja. Signe arbeid ;)

Det blir sikkert skikkelig stilig!!
Gjer mæ t å sjå :)

Klæm

Pia sa...

Kult med farge på armaturet! Glass er lurt å ha over vasken:)

www.ragnhild-lykke.blogspot.no sa...

Hei!

For en kreativ og fargerik stemning du lager- jeg har det forferdelig kjedelig i forhold til deg, det må jeg ærlig innrømme!

Flott og inspirerende blogg!

Klem ragnhild

Unknown sa...

Så kjempespennende.gleder meg til å se resultatet.
Klem, Drude

Fragmenter sa...

Så spennende! Høres kult og spenstig ut det dere har valgt. Gleder meg til å se!
God ny uke:)
Klem, Elin

Randi sa...

Gleder meg så til å følge med på nytt kjøkken her hos dere!! Sikker på at det blir kjempefint! Misunner deg ikke det kaoset som oppstår når man er midt imellom nytt og gammelt kjøkken, men hold ut, det er såå verdt det til slutt :) KLEM.

Whitebite sa...

Spennende!
Skulle gjerne hatt nytt kjøkken selv, men vi har kun hatt en lett oppussing i påvente av lottogevinsten (som sikkert kommer snart);)

Veggen over benk er skikkelig vanskelig synes jeg! Vi har foreløpig kun slett tapet som er hvitmalt over benken.. men det er jo bare skikkelig upraktisk! Må tørke av hele tiden, for den tåler ikke for mye vannsøl. Vurderer mosaikk-fliser.. ikke så glad i fliser, det er derfor jeg sliter litt. Liker ikke du heller fliser spesielt godt?

Fin uke til deg skjønne Trine:)

En støvel og en sko sa...

Hei Trine!
Så blir det nytt kjøkken på dere snart. Og det er sant som du skriver - man kan godt være fornøyd med det man har, men av praktiske grunner må det fornyelser til av og til. Jeg var veldig fornøyd med vårt kjøkken før, vu hadde jo hvite skap og fint gulv, men når skapene holder på å falle sammen, rørsystemet streiker og osv. må man bare til pers! Gler meg til å se hvordan det blir hos dere.
Bra at mannen er nøyen - her hos oss var det mye slurvearbeid da vi flyttet inn - og det er så frustrerende!!!!!
Ang områdene mellom benkeplate og veggskap så har vi kun malt furupanel, og fliser kun rett bak vasken. Jeg er veldig glad i panel og synest det funket fint. Med panel er det også veldig lett å henge opp ting, med en liten spiker der panelet møtes.
Lykke til!!!
Klemmer :-)

Maria sa...

Oi, oi! Her har jeg gått glipp av mye i de siste dagene, ser jeg! Så spennende med oppussing i kjøkkenet! Gleder meg til å se på resultatet! ;) Gulvbelegget er veldig stilig! Kanskje kunne du ha noe i matchende farge mellom benken og overskapene? Jeg er veldig glad i overflater som er lett å vaske og samtidig tåler å ikke bli vasket hver eneste dag uten at det vises. Jeg liker mosaikk fliser og granitt feks. - langs hele veggen, ikke bae over vasken og komfyren.Herdet glass med fin tapett bak er også en fin løsning. Du skal sikkert komme på noe underveis, tenker jeg! Masse lykke til med prosjektet! Klem fra meg!

Karen sa...

Spennende med kjøkkenfornyelse - og jeg bare elsker retrostilen :)

Jeg skulle anbefale tapet, og glass i skvettsonen, men ser andre har gjort det før meg :)

*Klemmer fra en (fremdeles) pc'løs kald søring i nord* ;)