torsdag 23. september 2010

Kjøkkenvindu !

 på kjøkkenet har vi 2 vinduer. Til det ene har jeg sydd liftgardin, i det andre har jeg fått tilpasset glasshyller og valgt å stille ut noen av glasstingene våre...


den lille blå- og hvitstripete saltgrisen, har jeg kjøpt i Østersund. Det flotte salt- og pepperstativet fra Alessi fikk jeg fra arbeidskolleger.



Denne flotte beholderen brukte man å spytte i når man hostet ved tuberkulose. Fått den av mamma.


 

Den søte flaska kjøpte jeg i London, marked i Portobello Road, for 12 år siden. Stettskåla fra Blaafarveverket, fikk jeg av min snille svigermor.

 

Disse snapsglassene fra Norway Design samler jeg på. Har fått noen av barn og foreldre jeg har samarbeidet med. Noen er bursdagsgave og andre har jeg kjøpt selv.
De andre glasstingene på hyllene er kjøpt i bruktbutikker eller på loppemarkeder.

Det jeg liker så godt med dette vinduet, er at lyset skinner så fint gjennom glasset. Det er nydelig enten det regner eller er sol.
Følelsen jeg har når jeg tar dem ned og tørker støv, vasker er sååå god. Det er ren terapi å tenke på historien og menneskene bak hver ting.

Takk for meg og GOD NATT til alle der ute.

Klem fra Trine, hu i det gule huset i svingen:)))




10 kommentarer:

Frk.Eplegrøt sa...

Å!Det er så fint med slike hyller i vinduet- rett og slett vakkert med de blå nyansene når lyset skinner igjennonm det:)
kLem fra frk.eplegrøt

Vårglad sa...

Så flott vindu, og utrulig fine farger!

Skjerstad sa...

Helt herlig å se fint lys gjennom farga glass :) Din bror er så opptatt av det og ;) Var på bruktbo i dag og han , det ble en blå glassvase :)Koselig og ha slike minner , du er så flink til å huske slike ting :)Favorittene mine er de fra Norway Design ;)

Gleder meg til å treffe deg i morgen :)
Sov godt , min venn :)

Tovepia sa...

Dette var godis-syn for en blåmann som meg;) Så flott å ha disse herlige glassgjenstandene fram i lyset å denne måten! Kan godt tenke meg hvordan det ser ut når sola skinner, lekkert!
ha ei god natt og en herlig fredag og klem fra meg;)

Ellen sa...

Veldig fin måte å dekorere et vindu på!Et særdeles godt alternativ til gardiner må jeg si:)
God natt til deg!

Pafrika Og Belkini sa...

Fine, fine glass du har! Jeg er en sucker for farget glass altså, særlig fra østeuropa har det vist seg. Vinduet ditt minner om en kafe i Bergen, og jada, det er fint selv om det regner utenfor... ;)

God helg til deg!

Bente sa...

Hei - så lekkert med kunstglass på glasshyller i et vindu - sikkert kjempeflott når lyset skinner gjennom:) Et godt tegn på at man er fornøyd med noe er at man faktisk nyter å tørke støv:) Jeg har det sånn med en solid samling pillebokser!

En god helg til deg - klem fra Bente.

Unknown sa...

Hei på deg, så fint innlegg. Jeg har også slike glass fra Norway design, de er så flotte. Og tro det eller ei, jeg har også glasshyller i vinduet med kunstglass, skal blogge om det en dag. Også liksom bare for toppe det hele har jeg også en slik Alessi salt og pepper dings som du har, min er blå...hi,hi...vi har nok veldig lik smak vi to...koselig. Ha en fin helg, kos deg med Eames stolen din...jeg er rett og slett misunnelig;-)))

GundaM sa...

takk for sist du ;)

stilig det øverste bildet!!

innom og takker for manglende eføytips, blomster er et sårbart tema hos meg og så lenge de ikke står dyyypt i jorda;)

god helg!

Datt sa...

Næh, de kuuuleste snapsglassene! :D
Og så fint med glasshyller i viduet! :)