onsdag 1. september 2010

Jeg er maksimalist!!!!!!!!!!!!!


Hei der ute!

Idag vil jeg vise dere den delen av vasesamlinga mi som står i vinduet i spisestua. Noen av vasene er krystall, mens andre er glass kjøpt på IKEA. Noen har jeg arvet, noen er kjøpt på loppemarked, og noen har jeg fått av snille mennesker. Det behøver ikke være planter i alle vinduskarmer.
Ser selv at bildet er mørkt, men jeg skal be min fotograferende datter å ta noen bilder etterhvert.
Jeg er bare sååååå stolt over å ha fått det til. Yesssssssssss
God ettermiddag og kveld til alle som stikker innom.

10 kommentarer:

Skjerstad sa...

Du er så flink !! ;) Dette går jo som en lek :) ARTIG :)Den vasesamlinga di er bare nydelig :)

Ha en fin kveld :)

Bente sa...

Hei - flotte fargeglade vaser:) Jeg er nok heller ingen minimalist - det "nakne" og "kjølige" passer liksom ikke helt hos oss:) Skulle bare så gjerne hatt noe mer plass til å gjøre av alt som jeg syns er fint;)

Bokstavene jeg har er kjøpt superbillig hos Panduro Hobby - de er av hvit papp som jeg har malt sorte. Jeg har skikkelig lyst på noen litt mer solide og ordentlige - det får komme etterhvert.

Ha en fortsatt fin onsdag - og lykke til med foto, lys og innlegging av bilder - jeg er ingen kløpper selv, men har også hjelp i mer teknisk-kyndige døtre!

Klem fra Bente.

Unknown sa...

Sjå der va hu igang vettu :o)

Ja takk te vaser i ALLE farger og fasonger!
Hmmm, kanskje eg og sku bli flinkare te å setta vaser og sånt i vinduene, for planter drepe eg på ein måte... Eller rett og slett stille ut alle de flotte retro planteurnene mine??

Flotte planter e nok egentlig litt oppskrytt ;o)

Kjekt at du ville bli følgar sjå meg og forresten, alltid stas! :o)

Og tenke ikkje du trenge møkje hjelp før det går heilt av seg sjøl heile blogginga.
Du må ikkje gi opp jaffal, for eg har ein god følelse av at her inne sjå deg komme eg te å lika meg :o)

Pafrika Og Belkini sa...

Hei du!
Ja, da er det bare å ønske velkommen til Blogglandia! Jeg er ikke gamle bloggeren selv, i fireukersalderen omtrent, men har jammen lært meg å like livet her inne!
Mye skyldes fantastisk god velkomst av andre rause og skjønne bloggere - og da må jeg spesielt nevne Namaste over her, og Andregasellen i bloggen som heter Gasellene. Både Namaste og Gasellene er fantastiske blogger, og besitter noe av det jeg setter mest pris på, nemlig en storartet evne til å snekre sammen en god tekst! Jeg ler og koser meg med begge to, så de anbefales på det sterkeste!
Dermed var dagens (velfortjente) skrytedose avlevert. Til slutt kan jeg jo gjøre deg oppmerksom på at bordet fanger, når det gjelder blogging... Det har vært ymtet frempå om behovet for en Anonyme Bloggere gruppe her inne, og jeg er isåfall selvskrevent medlem!

Jeg hiver meg selvsagt på som følger hos deg, og gleder meg til å se hva du kommer med!
Fin kveld til deg!

Nina sa...

Nå lurer jeg veldig på hva trønderlån-følelse er ;)! Det forsto jeg ikke - men er jo norsklærer - så er ord- og uttrykknysgjerrig ;).

Har også to store barn - kanskje bare kvartvoksne? - og en stor hund ;). En god Golden Retriever som heter Gordon og er 4 år.

gult hus i svingen sa...

Hei Nina. Trønderlån kalles våningshuset på gårdene her i Trøndelag. Altså, jeg synes huset innvendig minner om disse husene. Med bjelker i taket og stort kjøkken som det gjerne var plass til en divan i. Som vi kaller allrom.
Vi har 3 barn. 1 er flyttet ut, er gift og har ei datter(herlig å være farmor), sønn på 19 og datter snart 16 bor hjemme. Vår Labrador, Kira, fyller 4 år idag, hurra for henne.

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Velkommen til blogglandia, hyggelig at du vil være følger av min blogg. Jeg blir absolutt med i en evnt. anynome bloggere gruppe.. jeg er avhengig. Det er jo så gøy! Lykke til med din ferd, ønsker deg en fin uke.

mvh Med et lekent sinn

Ellen sa...

Grattis med ny blogg, og velkommen til Bloggelandet!!!Blir morsomt å følge med og se hva du gjør:)
Fine vaser ja!
Ha en finfin kveld:)

Sukkertøy for øyet sa...

Velkommen skal du være :)

Elsker det vesle gule fatet du viste på innlegget under her, heeerlig retro :)

LOVE IT

Takk for titten

Bohemiabloggen sa...

Hej!

Den rosa vasen längst ut till vänster i bild är från glasbruket Chribska i Tjeckoslovakien, och den ljusgröna i mitten är formgiven av Rudolf Schrötter 1955 för Rosice glasbruk (oxå i Tjeckoslovakien). Den bruna (2:a från vänster) skulle kunna vara från Tjeckoslovakien och även den slipade kristallvasen med röd "bård".

MvH
Emil