torsdag 19. mai 2011

HUSET I SKOGEN:))) og VINNER AV GI BORT'N MIN:)


Huset i skogen, jeg har skrevet om det før:) Se 
denne plassen:) Kunne ha tenkt meg å bo
her jeg, renovert(eller revet), hatt høner og 
kopplam på tunet:) "Romantisk"
Det vises at her har det vært fint en gang:) Et 
fredningsobjekt spør du meg. Hvor
er Riksantikvaren eller Byantikvaren?
Men nå:)


Det ser ut som om man har hatt det 
travelt med flytting. Rundt omkring ligger: 
kjøleskap, varmtvannstank, 
metallbeholdere, plast og annet rot og
søppel:) Hva får folk til å gjøre sånt?
Aner jeg en menneskelig tragedie? 
Dette må undersøkes.
I går kveld, kikka jeg inn kjøkken-
vinduet:)  Der inne var det mange
lekrerier, retrostuff, jeg kan tenke
meg å slå kloa i:) Kanskje litt detektivarbeid
kan spore opp eieren:) WOW, sier jeg bare:)

Denne montasjen står i sterk kontrast til
denne:


Blomstene jeg plukka før bildene ble tatt:)
De vokser nedom uthuset og gjerdet
til høyre på det øverste bildet.
Fine ja, og de vitner om at noen
en gang har hatt hjertet sitt her:))

Trekking av Gi bort i kveld;)

Ha en herlig torsdag da dere:)
Velkommen til nye følgere, håper
dere vil trives her inne.
Takk for trivelige kommentarer, de varmer:)

Klem fra Trine:)



Det ble Tove , damen bak bloggen Lykke og Lykkeliten som vant Gi bort'n denne gangen:) Gratulerer Tove:) 
Send meg adressa di, mailadressa mi er trineg@broadpark.no.

21 kommentarer:

Høytrykk sa...

Tenk å ha renovert dette huset. Det kunne jo blitt en skikkelig perle! Jeg kommer til å følge spent med på om du finner ut noe i ditt detektivarbeid. :)

Ha en fin dag!

Pia sa...

Et idyllisk sted, synd det bare står og forfaller.

Skjerstad sa...

For et koselig sted Trine :) Artig at du deler bilder med oss . Spesielt tak , ikke helt symetrisk ;) Synn at noen har herjet rundt her . Blir spennende å høre om du finner ut mere om dette stedet. Tenk om du bare får gå inn og forsyne deg av Retrostuff ! ;) Vakre blomster de hadde nedenfor huset , og bra de havnet i dine kule vaser :)

Kos deg i dag Trine og hils resten av fam :)
Klemmer fra Janne

hobbyvimsa sa...

Hei Trine!!

Oii for en plass,dette kunne blitt en perle ja..Gøy om du finner ut mer bak historien!!Jeg følger med!!

Ha en fin torsdag!!

Klem Linda:)

kimberlee.blogg.no sa...

Koselig sted:) Synd at huset skal stå slik og ikke bli brukt..
Ha en fin dag:) Klem else gunn

Hjertebank sa...

Mange slike flotte plasser

Bondekona sa...

Det er så forferdelig trist når sånne nydelige steder bare visner vekk..
Noen burde kunne få dem og fikse og ordne.

Randi sa...

For et utrolig sjarmerende skjevt hus!! Hehe!! Tenk å hatt et sånnt sted og pussa opp. Syns du ska spør om å få kjøpe huset med innhold jeg! :D Jeg stiller opp på dugnad med gressklipper og malekost:) KLEM.

God som Grønn sa...

Ja, det var hus med sjarm!! En hjemmesnekret liten husmannsplass. Det hadde sikkert blitt en super hytte med litt kjærlig renovering. Kan jo ikke koste mange kronene å overta det!?!

Vigleik sa...

Lykke til med undersøkelsen av huset. Jeg likte det godt;)

Eple sa...

For et fantastisk sted. Jeg skjønner godt at det setter fart på fantasier om å få det på stell igjen... Tenk å bo der :) Jeg har også veldig lyst på høns- synes det er toppen av idyll!

Nydelige blomster- og nydelig gul vase!

bollapinnsvin sa...

guuuud...skulle gjerne sagt: her har du en nøkkel, lås deg inn og gjør det du vil....og du, her har du 400 000 og...du trenger jo littt for å legge inn vann, få nytt tak, gulv og bad pluss kjøkken.....si ifra når alt er ferdig så kommer jeg og ser på......
De thadde vært gøy det!!!!
Men neida, ikke vet jeg.
Lykke til i letinga.
takk for ord inne hos meg.
nyt de tode været som av og til dukker opp her midt i landet...de beste ønsker fra ida

Guri sa...

En skikkelig idyll det der :)) Men tror nok du hadde hatt arbeid nok for 25 år om du skulle fått dette småbruket oppe å gå ;))
Lykke til i detektivjakten ;))
Klæm Guri

Sandra sa...

Elsker sånne små søte hus. Hadde sikkert vært kjempeartig å pusset opp og shina plassen, men sikkert en veldig stor jobb også.. Kjedelig at det blir liggende så mye søppel rundt da. Koselig å plukke blomster, sikkert noen som har planta for mange mange år siden. Naturen er like trofast=)

Tovepia sa...

Håper du finner ut av dette huset, det blir jo litt spennende når en ser rester av levd liv.
Grattis til en heldig Tove!!
Nyt kvelden, klemmings fra meg;)

Skjerstad sa...

Gratulerer til vinneren av den flotte premien :)

Bente sa...

Hei - for en perle dette kunne ha blitt - spennende å følge detektivarbeidet ditt videre:)

Gratulerer til vinneren:)

Klem herfra!

ide-puffen sa...

Helt sant...kunne tenkt meg å bo der jeg også. For et lite perlesommerhus. La tankene vandre på gjengrodde stier. Herlig.
Randi

Unknown sa...

Blir spennande å hørra ka du finne ut om den flotte plassen. Det e så trist å sjå sånt forfalle...

Og Mia og mammen blei veeeeldig glad for stoffene ja, det ska du veta :o)
Hu tralle og synge når hu syr og det e faktisk blitt ei skikkelig fin sosial tid med mammen kunne mammen fortelle. Mammen e minst like glad for å sjå kor glad og stolt Mia blir.
Det e sånne små lyspunkt i hverdagen det ja :o)

Håpe det står bra te med deg og at du får dagene te å gå :o) Tenke masse på deg vettu.

Stor knuseklem herfra

Åpent^hus sa...

gratulerer til den heldige vinneren!

og for et spennende sted du viser
sted med sjel!

Anonym sa...

faWFQAWFWQFQWFWQFEWFWEFWEFWEFEW
F
WE
FWE
FWE
F
WE
F
WE
F
WEF