fredag 16. september 2011

GENSER FRA 1977!!!!!!


Denne genseren har jeg faktisk brukt hver vinter i 34 år:) !!!!!
Jeg strikka den i 1977 og da var jeg 19 år:) På den tida skulle gensere være  vide, korte og ha litt kortere ermer enn nåtidens gensere:) Den har nok utspilt sin rolle nå, så jeg skal strikke meg en ny, denne får jeg ha liggende på hytta:) Det er mulig jeg forandrer litt på mønsteret og strikker en likedan;)
Den er strikket i pt2 fra Raumagarn, det garnet MÅ da være et kvalitetsgarn:) 
Mener vi kalte det hønsestrikk når det var mange forskjellige border på:)


Idag reiser vi på hytta igjen:) I morgen er det 50-årsdag til en medsanger i koret, det gleder jeg meg til, temaet er Bollywood....lurer på hva jeg skal ha på meg...hmmmmmm:)

Ha ei deilig helg alle sammen:) Takk for du stakk innom og velkommen til nye følgere:))

En ting til slutt, mange av dere dukker ikke opp i min bloggroll:( Merkelig.

Fredagsklem fra Trine:)

27 kommentarer:

Unknown sa...

Elsker slike gamle mønstre;) Ha en fin helg, klem W

Tovepia sa...

Jeg har noen fra den perioden selv som bare ligger der...noen er i bruk hjemme og på hytta;O)
Kos deg i helga, her står hytteliv på programmet også;)

Skjerstad sa...

Så flott og tidløs denne genseren er Trine :) Tenk at du har hatt glede av den så lenge ;) Flik du var som bare ung dame .
Kos deg på hytta og Bollywood fest, høres gøy ut !
Håper vi får se antrekket her inne på bloggen ;))

God helg ønskes deg og dine fra mine :)

Havfruen sa...

Kjempefin genser men det er noe med denne fasongen ja...har selv en setesdalsgenser liggende..min mor strikket den til meg for maaaange år siden. Men den er fra den tiden alt skulle være nedenfor rumpa. Så den er sid...altfor sid, så jeg bruker den ikke. Heldig du som har strikkeferdigheter til å strikke deg ny:))
Nyt helga, vi skal også på hytta:)
Klemmings:)

Lindis sa...

Så kult! Ikke dårlig at genseren har holdt seg så lenge!
Håper du får det kjempe koselig på hytta, å kos deg i 50 års lag :D

God klem til deg :)

Barbros lille verden sa...

Utrolig hvor lenge den har holdt da! Må være en dyktig strikker ;)
Ha en herlig bollywoodhelg!
Klem fra meg

Sidselsidserk sa...

Hei! Enkelte plagg overlever det meste og hvorfor ikke. Jeg har noe lignende jeg også og jeg tror det blir de som kommer etter meg som kaster de:))
Kos deg på hytta - vi er der allerede og skal ha ei laaang helg her!

Vores have sa...

Hej Trine.
Smuk sweater, elsker disse gamle mønstre.
Ønsker dig en god week-end.
Knus Hanne Bente ♥

ide-puffen sa...

De er så fine disse gamle mønstrene. Har et par jeg også.
Kos deg på hyttetur. Herlig
Klem
Randi

Hjertebank sa...

God helg Trine!

Mayen sa...

Har samme genseren!! Må være strikket omtrent samtidig, men hvor er den idag?.. Tror æ må på leiting i kister og kurver, det er ikke SÅ lenge siden æ så den... God Bollywood helg;-)

AvMeg sa...

Så fint gammelt mønster! Ja, det strikkegarnet er veldig godt - har noen gensere i det jeg også - men er blitt litt alpakkafrelst de siste årene. Men - det enkle er ofte det beste.
God helg :-)

Guri sa...

Har en gammel genser liggende jeg også, veeeeldig vid og kort ;)
Kos deg på Bollywoodhyttefest :)
Klæm

Whitebite sa...

strikkegensre er tidløse!

Så artig med Bollywoodfest, litt flaut å innrømme det men jeg synes bollywoodfilmer er litt gøy!
Kul musikk!

kos deg masse i helga!

Kissamelissa sa...

Hei!
Den genseren hadde jeg nesten glemt ut! Lurer på hvor min er blitt av? Tror jeg har strikket fem av den i mitt liv. Den var veldig kjekk å strikke, og jeg liker den knallgodt fremdeles! Jeg har bare strikket den i originalfargene. Kjekt å se den igjen. Mon tro om den ikke ligger godt gjemt på hytta?

Oppdaget deg i bloggrullen til Whitebite da genserbildet fenget meg. Ikke minst fenget Cathrineholm da jeg rullet nedover siden. Herved har du fått en ny følger :-)

Ha en fin helg!

emblas-kanel sa...

Herlig genser. De er så flotte de gamle mønstrene.
Takk for hyggelig kommentar inne hos meg - men jeg vet dessverre ikke hvor en får tak i slike bokser. Prøvde i sommer der jeg kjøpte denne,men de hadde ikke flere og husket ikke hvor de hadde tatt de inn fra heller. Skulle kjøpe en slik i gave til Lottas "kusine". Klem fra Eva :-)

Unknown sa...

Så kult med den gamle genseren. Ikke minst at du har strikket den helt selv...i en alder av 19!!!! I'm impressed!

Ha en herlig lørdagsaften, Trine.

Bondekona sa...

Herlig genser!

Du får strikke deg en ny.
:)

Tevanga sa...

Nei, ingen vits i å bytte ut det som fungerer :-) Artig at du skal strikke genseren om igjen. Er jo gjenbruk på en måte!

Klem

Duse Pasteller sa...

Wow! Det er imponerende! Fin var den og!:)
Og du, jeg vil GJERNE se bilder fra den Bollywood-festen;)
Klem

Kissamelissa sa...

Hørtes kult ut med Bollywoodfest! Hva ligger i det, mon tro, og hva ble bekledningen? :-)

P.S. Når det gjelder remsene til puta, begynte jeg med å rive for det gikk så fort. Det støvet derimot forferdelig, og det ble så mange løse tråder, at jeg gikk over til å klippe. Remsene er vel 2cm brede. Har enda ikke prøvd å strikke med de revne remsene, men kanskje effekten blir vel så kul med det? De remsene rullet seg nemlig mer sammen. De oppklippa er veldig flate liksom.

Anonym sa...

Nydelig og ja, det må da være kvalitetsgarn :)

Håper det ble fin feiring. Her skal jeg ut å rydde litt i potter og slikt. Ha en fin søndag. Klem :)

Anonym sa...

Så fin genser, og så artig at du fortsatt har oppskriften :-)

Livet i Nord sa...

For en flott genser -og så artig at du har brukt den hver vinter i alle disse årene:)
Det skal bli gøy å se den nye, med moderne fasong, når den blir ferdig:)
Fortsatt fin søndag til deg!

Siv Iren sa...

Å så koselig med kommentar på bloggen min! Jeg måtte titte tilbake, og legger meg selvsagt til som følger. Så fin blogg du har! :)

Unknown sa...

Kan du ikke legge ut Bollywood bilde av deg da?? :P
Tøff genser hihi.

Vimså sa...

Moro å ha slike ting- med sjel og historie..
Håpe du har hatt ei flott helg..
Trivelig at du ville delta på min lille give away..
Klem Mari Johanne